seindah memori

seindah memori

Saturday, March 12, 2011

dia...suamiku 3

"akak, maaflah pizza tinggal separuh je, " ujar afika kepadaku, adik kedua suamiku,
aku hanya tersenyum, pizza yang dibawa baliknya itu diletakkan atas meja ruang dapur.
"awak makanlah, nanti awak kempunan" suamiku berkata kepadaku.
"mane ade" aku menyangkal. mungkin disebabkan takut perbawakkan budak maka suamiku begitu prihatin terhadapku.

aku menggoreng lauk di dapur membantu ibu memasak, maklumlah nak meringankan kerja-kerja dia. aku terasa suamiku mendekatiku, di suapnya pizza itu, tapi aku menolak, malu dengan ibu yang mungkin melihat situasi itu. tp suami aku,, ahhh,, bukannya dia peduli, dia memujuk aku supaya makan pizza, akhirnya sesuap dua pizza tu masuk jugak dalam mulutku.

dengan tenang suamiku berkata" ibu jeles lah tu, abang tak suap ibu,"

ish,, ape ke selambe je suami aku ni. aku jugak yang malu sendiri.

"eh xde maknenye ibu nak jeles, ibu lagi kenyang makan sendiri dari bersuap-suap nih"



nah! amek kau kan dah kene, ni sume suami aku punya pasal, nak merajuk kang, takut nanti anak dalam perut pun ikut perangai aku jugak, susah nanti jadinya.
aku dah tak tahu mane nak letak muka aku ni, suami aku boleh pulak ketawa. ee,, geramnya aku. macam nak cubit-cubit je dia.

itulah suamiku,,, seorang yang romantik, tapi kadang-kadang romantiknya tak kene tempat, so, wat aku malu sendiri, terutamanya bila di depan keluarga suamiku. alahai suamiku,,,,

No comments:

Post a Comment