seindah memori

seindah memori

Monday, April 15, 2013

saya dilamar????? (*,^)

berulang kali kau menyakiti
berulang kali kau khianati
sakit ini cuba fahami
ku punya hati bukan tuk disakiti

cintaku lebih besar dr cintanya
mestinya kau sedari itu

yuhuuuu,,, jiwang kejap,, hahaa  tp best kan lagu ni?? hehehee

ada sebuah syarikat buku nak melamar saya tuk menulis novel,, tak sangka pulak cerpen-cerpen yg saya tulis dalam blog nih ada jugak pihak2 yang memerhati,,penulisan saya hanya sekadar suka-suka,, saya memang meminati penulisan cerpen,, saya mula menulis sejak di bangu sekolah lagi,, cerpen-cerpen yang tulis saya akan bukukan dan cerpen itu akan di baca oleh rakan-rakan saya,,dulu  ramai jgk yg bertanyakan saya, kenapa tak hantar cerpen ni ke syarikat penerbitan buku,,mana tahu klu rezeki saya kat situ,, saya hanya senyum,, bila saya masuk universiti, makin banyak cerpen yang saya hasilkan dan bukukan,, sehinggalah suatu saat, saya terdetik untuk menulis cerpen dalam blog nih,, hehehee

menulis cerpen bukan mudah seperti yang kita sangka walaupun ia nampak senang,, sekadar cerita pendek, tp kite perlu ada penyusunan cerita yang cantik agar pembaca tidak keliru dengan apa yg ingin disampaikan, nak buat cerita yang tak membosankan pembaca bukan senang,, hahhaa,, saya menulis mengambil masa lebih kurang sebulan sebab nak mencari idea, nak pastikan cerita tu tak membosankan dan cerita itu ada pengajarannya, tp kalau cerita yang agak panjang, saya ambil masa lebih kurng 3 bulan untuk menulis, pernah satu ketika, sewaktu saya seronok menulis dan penulisan saya ketika itu boleh hasilkan sebuah manuskrip novel tapi sayang, tetiba sahaja laptop saya kena 'virus' dan sume bahan yg ada dalam laptop tu hilang,, arrghh!! saat tu punya lah sakit hati,,cerita saya dah panjang tu hilang! blank! sgt tension okey! dah la bersengkang mata nak siapkan karya tu,! wwoohhaa,, meradang jugak time tu,, hahhaaa,, tapi saya sabrkan diri, perlahan-lahan menulis semula tapi yang pastinya cerita tu dah lari dari tema asal,, hakhak,, saya ni suka lelaki yang kerjayanya memakai uniform sebb dorang nih nampak smart.,, memula saya suka dengan tentera dan cerita saya tu berkisarkan kehidupan tentera dan cinta,, tp bila dah cite  tu hilang, saya berubah kepada cerita juruterbang pulak,,,! dan kadang-kadang saya akan berangan nak  memiliki suami yg bekerja as juruterbang.. so sweet,, hahhaa gatal kan??? bolehlah saya buat cite 'suamiku juruterbang' hahhaa,,


hmmm,, nak terima ke tak lamaran tu eh?
wink wink kena fikir dulu,, (*_*)



No comments:

Post a Comment