seindah memori

seindah memori

Friday, January 27, 2012

bicara malam

Kita pernah "DILUKAI" dan pernah "MELUKAI".tapi,krn itu kita belajar tentang bagaimana cara menghargai,menerima,berkorban dan memperhatikan. . .
kita pernah "DIBOHONGI" dan pernah "MEMBOHONGI".tapi,dari situ kita belajar tentang kejujuran. . .
Jika kita tidak pernah melakukan kesalahan dalam hidup ini,mungkin kita tdk belajar erti diri MEMINTA Maaf dan MEMBERI Maaf. . .
Setiap waktu yang kita habiskan dalam hidup ini,tidak akan terulang kembali!
Namun,ada satu hal yang masih tetap kita lakukan iaitu BELAJAR dari masa lalu untuk hari esok yang lebih baik!


sekadar bicara malam.....

p/s: kenangan yang tercipta itu hanya sekali dalam hidup dan ia tidak akan berulang,, (^,^)


(**,)

penah tengok or makn x coklat lam gambar tu???
weng,,weng,,weng,,, tu la coklat mase aku kecik kecik dulu yang aku suke makan,, hahaha,, disebabkan aku suke makan coklat gigi aku abeh rosak time kecik kecik dulu,, kehkehkehkeh,,
ok, cerite sal coklat nih,, dah lame dah aku nak beli mase pusing pusing padang besar,, 2 tige kali pergi tak beli beli jugak,, last last aku dapat beli jugak coklat ni kat padang besar tu.. hahahhahaa,, huh! kalau bershopping kt padang besar kene spare duit banyak banyak,, sebab nanti automaticlly kite akan rambang mate,,,,, hahahaaha

mase tu ari aku de pegi ngan si tinggi lampai,, dia cakap : alamak, ini yang jadi geram nih bile bershopping kat sini,, huh! banyak bende nak beli nih,, "
hahhahaaa,, bedal je beli ape ape pon,, dari makann sampailah ke pakaian,,, memg kite akan rambang mate! kate org boleh jadi gilew la kalau bershopping kt padang besar nih!

ape yg aku melalut nih,, hahhahaha,,,

p/s tengok coklat nih teringt zaman kanak kanak

bye,,bye,, (^^,)

Thursday, January 26, 2012

biarkan rindu itu berlagu 9

Anak ku, Qaseh, kini menjangkau usia 2 tahun. Melihat akan cahaya mataku yang pertama dan terakhir bersama Amzar, aku menjadi sayu. Hampir setahun arwah pergi meninggalkan aku dan permata hatinya. Ketika usia Qaseh setahun, Amzar disahkan mengidap penyakit barah hati, akibat daripada merokok. Sunyi je kehidupan aku selepas Amzar pergi meninggalkan aku dan Qaseh.Tiada lagi gurau sendanya, senyum tawanya yang menyerikan rumah tangga kami. Kalau pagi-pagi sebelum dia pergi kerja, wajah inilah yang dikucupnya. Jika aku sedang memasak, dia akan datang mengganggu aku di dapur. Ada saja yang ingin dilakukan, dicuitnya pinggangku, tak pun dirangkulnya aku dari belakang. Sungguh aku rindukan saat itu. Saat bersama sama arwah. Qaseh begitu manja dengan arwah, tapi anak kecil itu tidak mengerti apa apa saat papanya kembali ke rahmatullah. Bila melihat aku menangis, dia turut menangis dan kemudian dia akan bertanya
"kenapa mama menangis. Mana papa?"

kadang kadang Qaseh akan mengigau menyebut nama papanya ketika tidur. Aku menjadi sedih dan kasihan pada si kecil.
walaupun hampir setahun arwah meninggalkan kami, aku tidak pernah terfikir untuk mencari pengganti arwah. Biarlah dia menjadi cinta pertama dan terakhirku. Cinta dan sayangku hanya untuk suamiku walaupun dia telah tiada. Kini, aku biarkan rindu yang bertenggek di hatiku berlagu sepi. Biarlah rinduku sampai kepadanya dalam doaku untuknya. Semoga arwah aman di sana dan aku akan terus membesarkan Nur Qaseh Anissa berseorangan. Pergilah rinduku kepadanya. Biarkan rindu itu berlagu.


****TAMAT****

Wednesday, January 25, 2012

aku menjadi perindu

Aku menjadi perindu,
Pada ombak-ombak yang berlalu,
Akhirnya aku terpaku kaku,
Diam dan bernoktah di situ...

Mungkin aku perlu,
Terus merangkak merayu,
Atau terus menunggu,
Hingga nafasku berakhir pilu...

Cukupkah aku terus menunggu,
atau aku termanggu, merayu,
Dan akhirnya cerita sama berlagu,
Aku tetaplah di situ...

Ombak lihatkanlah aku,
Pengertian meredah lautan yang bersatu,
Atau biarkanlah aku,
Diam dan terus menjadi dungu...

kisah cinta


bila terasa deras jantungku
terisi dengan nada-nada yang resah
meyakinkanku adanya cinta
tapi tak pernah terang

sedangkan diriku semakin menjauh
dan mula melupakanmu

tersedar aku dalam pelukan
kekasih tak pernah ku impikan
cerita kita menghilang jauh
hanya menjadi sirna

masihkah dirimu mendiamkan cinta
percaya kepadaku


cinta
usah kau ragu
ia kan selalu menemanimu
biar kan ia bertamu

cintaku …
tiada ganti hilang, tanpa kau sedari
cintaku…
hanya untuk kamu

maafkan aku tak seperti yg kamu inginkan
melepaskan mu saat kau memerlukan
hapuskan hiba dihadapanku
ku masih menanti kehadiranmu

dapatkah melawan getarannya

cinta…..

Wednesday, January 18, 2012

audition,,,,,,,,,,,

1st time pegi audition,, hakhak,, konon nak ade pengalaman la kan,, heehhee
bertemu dengan karl syafiq (pengacara hit tv) datin normala samsudin n pak nil,, bertuahnye badan rase,,,

dalam menanti giliran nak audition tu,, debaran kuat terasa,, memula masuk stage pertame yg mn setiap peserta kne amek ujian bertulis dulu,, soklan dia sal hiburan, pengetahuan am, sukan,,
lepas stage pertame, masuk stage ke dua yakni time tuk audition,,
sape yg lepas audition ni kad pink yg bertulis "ANDA BERPOTENSI" akn diberikan. see??? best kan???

dalam beratus ratus peserta yg join audition ni, hanye beberapa orang saje yg terpilih,, dan akn ke peringkat seterusnya.

rezeki di tangan masing masing,,, yang penting kite mencuba!!!!!!!!!!

p/s : pengalaman dalam hidup!!!!!!!