seindah memori

seindah memori

Friday, December 20, 2013

Aku DaN saWaH,,,,

petang-petang akan menikmati indahnya pemandangan matahari terbenam,, tak perlu pergi jauh,, belakang rumah saya ja,, hehehe,, angin petang yg bertiup sepoi-sepoi bahasa mendamaikan jiwa,, dulu masa saya kecil-kecil memang kat sinilah tempat saya melepak,, ingat lagi kalau musim putar tanah, habis ja kelas fardhu ain, dok lepak kat bawah pokok jambu sambil makn nasi lemak,, dulu fardhu ain kat masjid kampung, jadi ada la org kampung yg buat kenduri kat budak-budak fardhu ain nih,,pokok jambu tu tepi sawah,, pastu kalau petang-petang dok tengok abang-abang main bola kat sawah,, ni kalau time tanah kering la,, pastu kalau musim timur pulak, main wau @ layang-layang kat sawah,,, best ooo,, hehehe,, kadang-kadang berkelah dengan kawan-kawan sekampung kat sawah,, berkelah makan nasi, menyicah garam belacan,,  main khemah-khemah,, khemah tu kami akan buat bila musim menuai,, ambil jerami kemudian dijadikan khemah,, bessstttnyaa!!!! 


 


 kalau musim menuai, saya dan kawan-kawan akan turun sawah, cari ikan,, selalunya kami akan dapat ikan haruan atau sepat,, bawak serkap lagi tu nak tangkap ikan,, seronok la boleh main dengan selut time kanak-kanak dulu,, hihihi,, dari kecik sampai ke besar, sawah adalah tempat saya,, saya tak malu nak mengaku rumah saya dikelilingi sawah, malah saya berbangga,, sawah yg menghijau sangat cantik,,


 



sekarang dah besar macam ni, saya akan cari sawah kalau ada masalah,, saya akan ke sawah petang-petang untuk melihat matahari terbenam,,dan saya akan pejamkan mata,, biar angin sawah membawa keresahan hati saya,,







biarlah saya ni orang kampung sekalipun, walaupun kampung saya jauh dari hiruk pikuk kota,, tapi kampung sayalah membuatkan saya berasa tenang dan nyaman,, angin petang sawah pun nyaman,, suasana kampung tak sama dengan bandar, hanya mereka yang sebati dengan kampung saja boleh sesuaikan diri dengan kampung,,  kawan kawan yang belum pernah tengok sawah tu datanglah ya kat KEDAH NEGERI JELAPANG PADI,, (^__^)


:::iRiS oRkiD^^

No comments:

Post a Comment