seindah memori

seindah memori

Friday, November 25, 2011

PerGinya dia menghadaP ILLaHi

sedang asyik aku menjamah bekal yg aku bawa kt tempt keja,, tetiba phone aku berbunyik,,

"da, buzy tak??? baLik sekarang,, ......... meninggal sebb excident"

dengar je berita tu aku tak jadi jamah nasik,, sudu aku letak tepi,, aku bagitau bos yang aku kne balik awal,, emergency kes,,

sebelom balik aku sempat wat panggilan kt seseorng mengkabarkan berita tu,,

"sabar ye awak,, takziah sy ucpkan,, awak jgn nangis,, "

aku mampu bertahan,, cume dlm fikiran nak tahu mcm ne dorang leh excident?? n then excident dgn ape??? aku drive kete g umah tok,, amek dia balik umah,, dalam ingatan hanya fikirkan pasal arwah,, Ya! dia sgt baik!!

kebaikan dia same macm arwaH tok wan aku dulu,,, pagi-pagi beliau akn selawat selepas balik dr masjid,, dan dgn selawatnyer tu mengejutkan aku dari lena di subuh hari,,,

bile dpt tahu cam ne kejadian tu berlaku,, aku terkilan,, rase nak marah pun de,, tp mujur fikiran ni masih waras,, hati berdetik ; dah ajal dia'

bile tgok muke arwah mase meninggal,, sayu je hati ni,,
walaupun baru sehari kami semua kehilangan beliau sedih 2 masih tersa,, dan pagi td dah tak kedengaran lagi selawat dan enjin moto ke masjid waktu subuh,,,

sedih terasa n then kadang2 air mata ni akn mengalir bile teringtkan arwah,,,
dan aku bertambah terkilan bila mengingatkn mase raya aidiladha yg lepas,, juadah nasi himpit dimakan dngn kacng hijau,, dan beliau ingtkn bubur kacng hijau,, dan aku pun ckp,,,

"xpelah,, raya tahun depan je lah wat bubur kcng hijau"

dan seorng kenalan ayah ckp "tak tahu ade ke tak tahun depan"

dan semalam tanggal 24/11/2011 bersamaan 28 zulhijjah kami semua kehilangan beliau,,

semoga arwah di cucuri rahmat dan di tempatkan bersama golongan mukminin,,

~al-fatihah buat arwah~

No comments:

Post a Comment