seindah memori

seindah memori

Wednesday, April 18, 2012

sinopsis

dah lama aku tak menulis cerpen,, tangan ni rase gatal-gatl ja nak menulis,, dulu dah siap sinopsisnya tp ada beberapa pihak yang tersalah faham dgn sinopsis aku, aku terpaksa delete sinopsis cerpen aku yang dah separuh aku wat :(

so, aku terpaksalah wat sinopsis baru dan cerita baru,,

sinopsisnya::::;

Nia Qhalisya: saya hanya berserah pada jodoh, kalau jodoh kite dah tertulis sejak azali lagi maka adalah jodoh kita nanti,, cuma saya harap masing-masing tak letakkan harapan yang tinggi kerana saya takut nanti kita akan dikecewakan.

Qhaliff: saya tahu saya tak layak tuk awak Sya, tapi berilah saya peluang untuk membuktikan yang saya betul-betul sayangkan awak.

Akmal: Panggil je saya ni Nott, saya nak berkenalan dengan awak Sya, harap awak sudi dan tak menghampakan harapan saya.

Lia Suraya: Kau dah ambil anak aku! Dah cukup bertuah aku tak tuntut hak pengjaan anak kat mahkamah. Dasar jantan penipu!

Fendi: abang minta maaf Lia, abang tau salah abang, abang betul-betul dah menyesal sekarang...


Nia Qhalisya seorang gadis yang dibesarkan dalam keluarga yang kaya-raya, dari kecil sehinggalah besar, dia hanya ditaburi kemewahan. Namun sikapnya yang sentiasa merendahkan diri telah memikat hati seorang jejaka bernama Qhaliff yang hidupnya hanyalah sederhana. Tapi sayangnya bahagia yang dicipta hanyalah sementara apabila hubungan mereka mendapat tentangan yang kuat dari keluarga Nia Qhalisya. 5 tahun Qhaliff menghilangkan diri tanpa mempertahankan cintanya terhadapa Nia Qhalisya. Dalam tempoh itu, hadir Akmal yang kononnya ingin merawat kelukaan hati Nia Qhalisya. Namun hati Nia tetap kepada Qhaliff dan jauh di sudut hatinya, dia masih menunggu lelaki itu.

adakah Qhaliff akan terus menghilangkan diri atau kembali semula kepada Nia? Apa yang akan terjadi kepada Akmal? Dan bagaimana pula kisah Lia Suraya dan Fendi??

nantikan kemunculan
"Tanda Cinta Kita"

No comments:

Post a Comment