seindah memori

seindah memori

Saturday, June 16, 2012

cikgu ni cantik la

tengah menulis dalam buku rekod harian sementra nak masuk kelas,,, budak budak solat zohor,,tetibe je ada seorng pelajar nih dtg kat aku,, "cikgu, jom masuk kelas kami," "eh!semua dah ade ke?"  "dah cikgu" " ok, jom" aku pon angkat punggung tetibe je budak tu cakap,,  "cikgu ni cantik la,," alahai pelajarku!  aku cume senyum jer,,

bila jadi seorang guru, kita dapat rasa apa yg guru guru kita rasa dulu semasa mengajar kita,, menjadi seorng pendidik perlu ada jiwa yang kental,, kene tahu mcm mn nak control budak-budak yang malas nak belajar, supaya dapat menarik minat mereka tuk belajar,, hm,, cuti sekolah 3 hari sebab hari AHAD ni cuti sempena ISRAK DAN MIKRAJ,,,  tp bile tgok pelajar-pelajar aku, teringt kembali zaman aku bersekolah menengah dulu,, berpakaian putih,, baju putih, tudung putih, kain biru, tp aku dulu pengawas,, baju dan tudung biru la, kaen 'blue black',,,  cume bila aku naek form 4 n form 5 je baju aku kembali kepada warna putih sebab aku pindah sekolah,, hakhakhak

p/s: belajar dari pengalaman,,,

No comments:

Post a Comment