seindah memori

seindah memori

Thursday, December 27, 2012

sembang-sembang

aku memakirkan kereta di bhu jln. hujan renyai-renyai menyembah bumi. aku mengambil pyung dan terus berjaln ke sebuah kedai runcit.dulu masa aku  kecik-kecik, zaman aku sekolah rendh, kedai runcit ni  la yang selalu aku pergi,, uncle tu pun dh kenl aku. tengok ja muka aku, terus dia tanya, "keja mana sekrng?" heheee,, sembang-sembang dengn uncle tu aku tertarik dengn kata-katanya,,, " sekrng ni ramai orang cina kahwin dgn orang melyu, orng cina kata orng melayu ni bini sayang laki sebb time makan bini akan ckap ' abang, meh makn,,tapi klu orng cina,, meh makan, kalau tk nk sudah..."  eeerrr,,,, tp aku senyum je la,,dan suatu ketika dahulu, uncle ni bercampur dgn org melyu,, 

apakh sebenarnya kehebtan ORANG MELAYU?????

No comments:

Post a Comment