seindah memori

seindah memori

Tuesday, January 29, 2013

suka berjalan,,

minggu yang lepas dapat msg dari 'abah'.. ada sesuatu yang dikhabarkannya dan aku sgt terharu bercampur sebak.. okeh tolak tepi  semua tu, tu bukannya cite yg ak nak cite kat sini,, hehehe,,
cuti sekolah kian tiba,, satu persatu' plan' dah diaturkan,,nak pegi mn ya??? aha,, tu hari dapat jgk aku g Thailand,, walaupun dekat ngn tempat aku tp at least dapat gak aku ke sana.. hehehee,, kerabi,, satu pulau yang sgt cantik,, time shopping sush sikit lah nak berkomunikasi sbb ada antara org thai ni yg tak reti 'speaking' tp tak jd hal sebb aku bukannya nak shopping sgt pun,, aku g nak tenangkan fikiran je,, :))
tp mmg best lah dapat jejalan kat sana,, cuti sekolah yang lepas aku habiskan cuti aku kat pulau lagenda,, banyak coklat yang aku beli dan barang dapur yg popoular kat sana,, semua tu aku pos kat keluarga mentua termasuklah en.syg aku..  walaupun jauh tak penah lupa kat 'syg' aku,, hahahaa,, okeh, agak gatal sikit kat situ,, tapi itulah lumrah bila hubungan jarak jauh ni,,

hubungan jarak jauh ni kadangkala ada hikmahnya
semua itu menguji kesabaran kita,, menguji kesetiaan kita dan menguji keikhlasan kita,,
cakap cakp orng  yg hanya sekadar nak memusnahkn hubungan yang sedia ada ni tidak lg aku pedulikan,,
aku yakin dan pasti dengan JANJI ALLAH,,

aha,, 'SETIA HUJUNG NYAWA" yang jd cite hangt sekarng ni ada mesej yg nak disampaikan,, pernah jd kat aku dulu, bila ada orang yang cuba burukkn keadaan hubungan,, like hadi n pompuan tu (aku da lupe nama) tp paling ketara hadi la,, mesej nye tu, "jangan kite percaya cakap orang walaupun kawan baik kita sendiri kerana kadang-kadang merekalah "musuh dalam selimut" 

biar allah yang membalas setiap perbuatann nya,, aku hanya berserah,, aku tak suka berdendam kat org lain,, 

aku bahagia dengan kehidupan kini,,
aku tenang dengan kehidupan aku sekarang...

P/s: lepas ni akan bercuti ke KL, Johor, Terengganu dan Kelantan,,, (**,)
      tak sabar,,,


No comments:

Post a Comment