seindah memori

seindah memori

Wednesday, October 20, 2010

DeNyuT kasIh MeDik


"Kenapa memilih untuk menjauhkan diri daripada Allah sedangkan Allah mengujimu sebagai tanda cintaNya. Dia memberi peluang untuk sebuah keampunan. Hargailah dengan mengeratkan hubungan denganNya".

Firman Allah ,

Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu). [Asy-Syuura :30]

sinopsIs deNyut kasiH medIK,,,,

"Denyut kasih medik merupakan sebuah kisah perjuangan seorang doktor muda mengaplikasikan syariat di hospital ketika bergelar doktor pelatih (houseman) . Ia juga kisah masyarakat kerana menyentuh isu - isu perubatan dalam kehidupan masyarakat. Bukan itu sahaja, ia kisah seorang pemuda yang hidupnya sarat impian dan cita -cita. Lebih menarik, ia bukan hanya menyentuh fiqh perubatan bahkan turut menyelitkan fiqh wanita dan fiqh cinta.

novel ini pada amatan saya amat sesuai kepada semua golongan dan semua pengajian, termasuklah bakal - bakal doktor Muslim , sahabat - sahabat seangkatan saya yang menceburi bidang ini membacanya. Novel yang menggabungkan fiqh perubatan, fiqh wanita dan fiqh cinta. Mantooooop, bukan?

Jadi same2 lah kite perolehi input yg ade dalm novel ini,,,,

No comments:

Post a Comment