seindah memori

seindah memori

Thursday, November 25, 2010

besT saNgaT-saNgaT,,,

aRi jumaat ari tu,,, 19/11/2010... family aku da wat gethring,, hak suka sangat2,,,
menu kitorng time tu adalah sperti berikut:

1) satay ayam dan daging
2) nasi himpit
3) bihun sup
4) ikan kembung bakar n goreng celup tepung
5) puding ais krim
6) air ribena

wah2 sedap tak terkatalah,, daging tu adalah daging korban ,,
tu jgk la 1st time aku n kakak aku wat satay,, jga ditolong oleh saudara aku,, seharian mencucuk satay,, lenguh xpayah cakap lah,, dengan jumlah satay kesemuanya hampir 400 lebih,,,

kami mula bakar satay jam 6 ptg,,
tetamu kami adalah mereka2 yang bergelar jiran2, saudara mara, dan kawan2 kakak aku dan adik aku,,, aku??? aku xjemput pon kawan2 aku,, hahahahahaa

menu siap dihidang,, kakak ipar aku ditugaskan menggoreng ikan celup tepung,,
tugas aku time tu???? buat air,,, hakhakhak

satay dan ikan bakar plak di bakar oleh mereka-mereka yang berpengalaman iaitu ayah aku, paklang, dan abg aku,,

wah2 memng best tak payah cakaplah,,,
bila tetamu datang makan juadah yg terhidang lagi la best,,
jam 9.00 malam tetamu pon beransur pulang,,,
alhamdulillah habis jugak menu tu,,
insyaallah tahun depan akan buat lagi,,,

itu kisah makn2,,

ini kisah aku tenangkan fikiran,,
memandangkan kt kl ni xde pantai so, aku n kawan2 cube mencari satu tempat yg boleh tenangkan fikiran kami,,,

iaitu i-city,,
kami g i-city 22/11/2010

gelak ketawa kami kat i-city sangt2 best,, masuk rumah salji yang salji la sangat,, muaahahhaahaa,,,
pastu bergambar dengan kerlipan lampu-lampu yang cantik dengan gubahan yang pelbagai bentuk,,, kaktus,,, pokok,, bangunan,, burung merak dan mcam-mcam lg yg ada kat sana,,
sangat2 cantik,,,







dan yang paling aku tak lupe adalah ketika irah nak merakamkan video pendapat sorang2 tentang i-city,, aku org 1st yg ditemubual,, mira kedua n ise adalah irang yg ketiga,,, dan irah yang keempat,,
nak dijadikan cite adlah satu babak antara aku dan irah,, ttbe je ise mendapat idea untuk main satu permainan nih,,,

di satu kawasan lapang yang dikelilingi pokok-pokok bercahaya,, kami pon mainlah permainan pusing-pusing,,,,,
awal itu osom dulu sape yang mula pusing,,,,,
osom punya osom orng pertama yg kne pusing adalah irah,, yang kedua mira, yg ketiga aku dan keempt adalah ise,,,

pening tak payah cakplah,,, pusingan kene buat 5 kali kemudian berjalan kat pokok,,
bila tibe time aku,,,,
aku pusing2 pening sudaaa,,,, n then aku berjalan bukan kt pokok btul2 tempt pusingan tu tp pokok lain,, mira cuba pengang aku,, tp pening lg,, wah2 pening giler,,,
wakakakaa,,,,

last sekali bila dah lega pening, kami berempat pon tgoklah citer mr. kacang yg ditayangkan kt screen besar... bergelak lg kt situ,,

pastu dah masing2 penat,, kami pon balik lah,,, letih xpayah ckp tp boleh jugak hilangkan masalah walaupun sekejap,,

terima kasih irah, ise dan mira,,,
sentiasa ada tuk temani aku,,,,,
rugi kepada mereka yg belom pegi i-city,,,
(**,)

No comments:

Post a Comment