seindah memori

seindah memori

Friday, November 5, 2010

TAHA,,,,,,,,,,,,,



alhamdulillah,,,,,, dah selesai segala-galanya berkaitan dgn taha,, semalam buat kali ke-4 aku menjadi sukarelawan TAHA @ tabung haji di KELANA JAYA,,,

membantu jemaah haji yang akan berlepas ke tanah suci mekah mmbuatkan aku rasa bertuah,,
aku nk kongsi pengalamn sy ngn pembace sume,,,

hari pertama: sy membantu jemaah haji muhasasah yg mana jemaah2 haji ni di pantau atau dikendalikan secara keseluruhannya oleh tabung haji,, pertama kali membantu mereka,, ada kesyuan bila mendengar 'labbaikallah hu malabbai,," sayu hati yg teramat sngat,,
dlm hati dah la sayu,, bertambah sayu la jwabnya bila bantu jemaah haji,,
nak2 plak jemaah haji yang kurang upaya,,,




hari ke-2

membantu jemaah haji dibawah syarikat swasta,,,,,biase2 je lah sbb yg pegi under swasta ni sumenyer sihat2,,
hehehehe




hari ke 3 pon same gak,, swasta jgk,,,


hari ke-4
iaitu semalm (4/11/2010)
JEMAAH HAJI MUHASASAH,,,,
alhamdulillah,, aku lebih suke kendalikan jemaah muhasasah,, sebb kite boleh rasa sesuatu yg aku tak tau nak ckp cm ne,, tp aku ase sesape yg pergi urus jemaah haji mesti tau,, satu perasaan yg unik akn ade,,
tu lah pengalamn aku sepanjang membantu jemaah haji,,,
kucupn dan salam mereka membuatkan lahir satu perasaan dlm at aku,,
jiwa resah,, menjdi tenang,,
terharu,, sebak,, sedih dan aku menangis,,,!!!!!!!!!!!
mudah2an 1 ari nnti aku berpeluang mengerjakan haji,, amin,,,




saya mengucapkan terima ksaih kepada TAHA UM, terutamanya kpd Hafiz, MaHmuddaH dan kepada mereka yg terlibat secara langsung mahupun secara tak langsung dlm menjya kan program ni,, sekalung terima kasih jugak kepada TAHA kerana memberi peluang kepada mahasiswa/mahasiswi untuk menguruskan jemaah haji,, tak lupe gak kepada EN. AZIZUL kerana bersusah payah mengambil dan menghantar sukarelawan TAHA,,,, terima kasih semua!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment