seindah memori

seindah memori

Saturday, February 11, 2012

catatan hati ,,,

dlm pekat kelam subuh, aku drive kete nk g sekolah,, pas subuh, aku siap2 nk g sekolh,, (teringt zaman aku sekolah aku,, )keh2,,ar sabtu g sekolh sebb nk menyambut maulidur rasul ats junjungn mulia nabi muhammad s.a.w,,, okeh, disebbkn kt sekolah wat sambutan maulidur, aku pon tumpang sekaki la,, :p pg tu dgr cermah sorang ustaz dr ppd,, banyak perisian yang berguna,, salah satunya adalah psal doa,, DOA tu penting,, hanya dengn berdoa, insyaallah segala bende yg kite doa tu akn termakbul,, Betapa hebatnya DOA! dan ketika rasulullah berdakwh dulu pon baginda sentiase berdoa untuk ummatnya.! masyaallah,,, betapa berkuasenya ALLAH!,,

DOA!!! DOA!! DOA!!! dan DOA!!!,,,,,

pas ceramah tu, pelajar pelajar pun berarak la kuar dr sekolah,, pas perarakan tu de la aktiviti yg kami wat tp bukn mengajar dan belajar,, sbb dh mlaz,, hahhahaha,,

hm,, kalau dulu zaman sekolah, nak duduk semeje ngn cikgu pon takut, tp sekrang bile dh bergelar guru, aku boleh duduk semeje ngn cikgu yang ajar aku dulu,, rupe2nya ramai cikgu cikgu sekolah aku dulu pindah ke sekolah yang aku mengajar sekrng,, sampaikan ade sorang cikgu ckp " dah tua la kita, anak murid pun mengajar dengan kite sekali, satu seolah pulak tu"
aku senyum je lah,, hehehehe,,,,

mse sambutn maulidur rasul tu, ade persembahan nasyid dr pelajar tingktn 2,, lagu yg dorang nyanyi tu mengingatkan aku zaman sekolah dulu dan lagu ni sagt popular dr aku zaman sekolah rendah sampailah ke sekolah menengah..

lagu tu cenggini *****
rasulullah dalam mengenangmu
kami susuli lembaran sirahmu
pahit getir perjuanganmu
membawa cahaya kebenaran

engkau taburkan pengorbananmu
untuk umatmu yang tercinta
biar terpaksa tempuh derita
cekalnya hatimu menempuh ranjaunya,,

tak terjangkau tinggi pekertimu
tidak tergambar indahnya akhlakmu
tidak terbalas segala jasamu
sesungguhnya engkau rasul mulia

tabahnya hatimu menempuh dugaan
mengajar erti kesabaran
menjulang panji kebenaran
terukir namamu di dalam al quran,,,

rasulullah kami umatmu
walau tak pernah melihat wajahmu
kami cuba mengingatimu
dan kami cuma mengamal sunnahmu,,

kami sambung perjuanganmu
walau kita tak pernah bersua
tapi kami tak pernah kecewa
Allah dan rasul sebagai pembela,,


dan satu lagi lagu ni ::

di keheningan malam
takafur di kesyahduan
merindui janjimu Tuhan
bantuan di perjuangan
ku titiskan air mata
taubat segala dosa
moga terangkat pengijabkalbu
antara kau dan aku

Ya ALLAH YA TUHANKU
ku sujud pada kudratmu
ku serah kan jiwa ragaku
pada takdir iradhat mu
pimpinlah daku dalam redhamu
kasihi daku dalam rahmatmu
hanya padamu aku mengadu
ya allah ya tuhanku

*******************************

bila dengar lagu ni, sejuk je hati,, bertmbh keinsafan dijiwa,, (**,)





No comments:

Post a Comment