seindah memori

seindah memori

Friday, February 10, 2012

cikgu vs jodoh (^,*)

okeh, sebelum mengajar student kene tulis dulu p&p dlm buku rekod pengajaran dan pembelajaran,, kene fikir ape yang nak mengajar budak budak mengikut selibes ( maen2 je ejaan aku tu) hehehee,, okeh, esok kene g sekolah sebb ade sambutn maulidur rasul,, huh,, buku rekod yg sepatutnya kene antar ar khamis, aku tak sempat hantr sebb tak siap lg,, hahhaha maknenye aku kne hantr hari sabtu, terketr jgk bile ingt yang nak cek buku rekod tu adelah pengetua sekolah.. hahahha,, dah la mse 1st time aku meeting ngn pengetua tu, banyak benor arahan nye kt cikgu cikgu ni,, kene wat itu, kene wat inilah,,

nak dijadikan cerite, tetibe je semalam, bile aku sampai je kat sekolah, ustazah che su tegur aku,, "tahu tak hari ni PPD dan JPN dtg sekolah?"

aku yg mendengarnye, terus cuak! hah! sudah, mmpus! hahahahah,, buku rekod kene kemas, kene clear, kene siap, kene,,kene,, dan banyak lagi la kene,,, kelas kene bersih, xleh de sampah,, hahaha,,

buku rekod ni la hari hari kene tulis ;p


untuk mse pertame aku kene relief satu kelas nih,, ala kelas yg aku mengajar jugak, tp disebbkan aku relief kelas tu so, aku jaz wat kuiz je lah,, hehehehee,,

disebbkan aku cikgu baru kt sekolah tu, ade sorng pelajar nih, tanye aku,, "cikgu name cikgu ape?"
aku pun tanye dorang balik sape name aku,,, sape dapt jawab aku bg hadiah,, hahhahaa,,

jenuh dorang meneke,, ni bukan ape, sebb dorang dh lupe name aku padahal aku kenalkan diri aku mase mule mule masuk mengajar..

sume name keluar, syafinaz la, syahira la, shahida la, shafika la,, macam macamlah,,, hakhakhak,,
last last sekali, ade sorang pelajar nih, dia dapt jgk teke name aku,, pastu aku pon tanye dorang,,
"lepas nih nak ingt name saya tak ??"

serentak kelas cakap "nak ingat cikgu!! "

itu kisah kelas relief,, actually, banyak kisah kisah yang menarik sepanjang aku bergelar guru nih,, dan setiap guru perlu patuh dengan AKTA RAHSIA RASMI 1972,,

kadang kadang bile aku masuk kelas jer,, murid murid akn cakp,, "cikgu nampk cantik hari ni." hahahaa,,

bile part murid murid tanye umo aku, aku suh dorang teke, hehehehe,,, ade sorng murid tu dia cakp " cikgu, cikgu paling mude kat sekolah ni, saya rase umo cikgu around 23 or 24,, "

bile aku cakp " sy amek spm tahun 2005,, sekrng tahun 2012, agak agak kamu berape umo sy?"
sje nak uji iQ mereka,, sebagai guru kadang kadng kite kene jgk uji iQ anak murid kite,,

yes kene make sure ape yg kite ajar dorang pahm,, kene uji dorang,, dan aku bukanlah guru yang suke duduk setempat bile dalm kelas, aku lebih suke berjalan dari satu meje ke satu meje pelajar aku, dan tanye dorang jike ade maselah dengan pelajaran aku,,

yang penting, aku nak pelajar aku tak stress bile belajar subjek geografi,, tapi enjoy enjoy jugak, ketegasan tetap ada dalm diri aku sebagai guru,,

kate orang, dalam kelembutan itu tetap ade ketegasan,,, (*,^)

soal jodoh???? insyaallah jika ade jodoh aku dgn dia tidak akn ke mn,, asalkan kite yakin dengan diri kite dan yakin dengan pasangan kite,, dan yang paling penting kite yakin dengan janji Allah,, walaupun dah ramai kawan kawan aku yang dah mendirikan rumah tangga, dan aha,, yang dah beranak pinak,, tapi bagi aku selagi belum sampai jodoh aku, belum kawen la kan?? hehehee,,

JODOH tu rahsia ALLAH..
☻♥☻
/█\ /█\
.||. ||.
ツ SEKUAT mana kita setia
...
ツ SEHEBAT mana kita merancang
ツ SELAMA mana kita menunggu
ツ SEKERAS mana kita bersabar
ツ SEJUJUR mana kita menerima
ツ.. •.♥• Jika ALLAH Tidak Menulis JODOH Kita Bersama dia..
Kita Tetap Tidak Akan Bersama Dengannya •.♥• ..
Kerana tulang rusuk dan pemiliknya TAKKAN PERNAH tertukar dan akan bertemu PADA WAKTUNYA.. InsyaAllah

jadi,, yang penting, kite kene Yakin dengan JANJI ALLAH,, ALLAH dah tentukan segalanya tuk hambanya,, kalau dah tertulis cepat, cepatlah ia, kalau dah tertulis lambat, lambatlah ia,, dan aku tak pernah sedih bile dengr berita kawan kawan yang dah kawen or nak kawen,, malah aku tumpang gembira tuk mereka,, alhamdulillah, kehidupan kini lebih baik dari dulu,, sebb kite yakin dgn kuasa ALLAH,, aku tak pernah sepi sebb aku tahu Allah sentiase bersama aku,, jiwa aku tidak pernah kosong, sebab aku tahu kalimah suci ALLah sentiase bermain dibibir dan menyerap ke dalam jiwa,,

untuk dia bakal pendampingku di dunia dan akhirat nnti,, doaku sentiasa mengiringi perjalannmu kerna aku inginkan yg terbaik buatmu,, dan aku ingin menjadi yg terbaik buatmu,, dan biarlah hubungan yg direstui orang tua juga direstui ALLAh dan semoga jodoh kita panjang hingga ke akhir hayat kita nnti,, walaupun jarak itu memisahkan kite, ia bukanlah halangan untukku terus setia bersamamu,,

(**,) menunggu waktu itu tiba,,,,,,

No comments:

Post a Comment