seindah memori

seindah memori

Tuesday, February 28, 2012

Dia yang lebih mengetahui...

malam tu dok lepak lepak kt umah ngn mak n adik,, dok tunggu cite best yg aku nak tgok,, tngok sejuta money drop,, memule tgok pasngn suami isteri ni,, dorng maen sampai soklan ke lapan,, n then bawa balik 80k,, lepas suami isteri tu, tgok plak pasngn laen,, aku pon dok try jgk la jawab soklan AC MIZAL tuh,, mencbr memng mencbr,, kadg2 tu cam wat kite confius pun ade,, tgok tengok pasngn tu dapat bawa balik 240k dalam mase bape minit jer,,, peerrgghhh,,,, kalau kerja 5 tahun pon belum tentu dpt kumpul 240k tuh,,, btw, rezeki dorng,, n AC pun cakap dorng lah yg pertama bawa balik jumlah yg paling tinggi,,, rezeki orng,,,, mmg bertuahlah dorang tuh,,,

btw,, rezeki kite mcm mn yer??? macm mne yg ALLAH dah aturkan tuk kite yer?? kite tak tahu kan rezeki kite mcm mn,,,

hari tu mase aku dok kt bilik guru,,ade org dtg mintk derma,, bg aku seikhlas mn pon aku menderma,, sok sok mungkin rezeki aku akan bertambah,, insyaallah,, aku tahu sebb aku yakin dengn ALLAH..

semua tu mgajar kite tentng kehidupan,, yang penting kite bersyukur dgn ape yg kita ada,, bukak mata, berfikirlah dgn minda,, REDHALAH ke jalan ALLAH,, jangan menyimpang dari jalan ALLAH,, manusia perlukan perubahan dan perubahan ke jalan baik atau benar itu sangat penting,, :))

matangkanlah diri dalam membuat sesuatu keputusan,, sampai bile kite nak terus hanyut dengn dunia,, ajal maut tak kire tempat dan waktu, bile bile je Malaikat Izrail tu akn cabut nyawa kita,, bertaubatlah kite sebelum terlambat,,,

ALLAH lebih mengetahui dari kite yang bergelar hambanya,, hari ini, esok dan hari berikutnya, hanya DIA yang mengetahui ape yg akan berlaku,,,

No comments:

Post a Comment