seindah memori

seindah memori

Thursday, July 19, 2012

ah lan wa sah lan ya ramadhan

sedar tak sedar sya'ban dah hampir nak melabuhkan tirainya,, selepas sya'ban ramadhan bakal menjelma,,  semalam sibuk berborak dengan sorang kakak ni kat bilik guru, maklumlah semalam ada program kat sekolah tuk pelajar jadinya free la tuk cikgu cikgu,, hehehheee,, dalam sibuk sibuk berborak tu, aku terfikir semalam dah 18 haribuln Julai, hari sabtu ni insyaallah semua ummat  islam akn berpuasa, lepas tu raye,, sedar tak sedar sekejap jer mase berlalu,,, akak tu pon cakp,, sekejap je mase berlalu sekrng nih,, kadang kadang tu rasa cam dah lama kerja,, heheheheee :))

okeh,, memandangkan ramadhan bulan yg mulia hampir tiba aku nak kongsi sikit tentng ramadhan :

"apabila datangnya Ramadhan nescaya dibuka pintu pintu syurga, ditutup pintu pintu neraka dan diikat syaitan syaitan" 
                                                                                                              (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)


"Siapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan intisab, nescaya diampun baginya segala dosa yang terdahulu,,,,"

                                                                                                   (Riwayat Ahmad, al-Bukhari dan Muslim)

see?? betapa hebatnya kuasa allah,, begitu sygnya Allah pada umatNYA,, tp kita mcam mn jika berdepan dgn ALLAH? sygkah kita pada ALLAH? cintakah kita pada ALLAH? 

sempena ramadhan yg bakal tiba, sama-samalah kita memperbetulkan kekhilafan kita yg lalu,,, kejarlah rahmat di bulan ramadhan,, kejarlah berkat di bulan yg penuh kemuliaan dan keberkatan  ini,,, banyakkan amalan-amalan yang baik di bulan ramadhan ini ya kawan-kawan... (**,)


 "ah lan wa sah lan ya ramadhan" 

JEMARI QHALBU : jom muhasabahkan diri,,,,,,,,,,

No comments:

Post a Comment