seindah memori

seindah memori

Friday, July 13, 2012

pelik,, pelik,,,

bulan sya'ban dah nak habis, ramadhan pulak akan menyusul,, mcm mn agaknya ye bulan ramadhan nanti,, waktu bersahur, waktu berbuka,, solat terawih,, mula nak mengecat rumah,, aha,, baju raya tak terfikir lg,, dah 5 tahun, time raya mesti beli raya last-last minit, dulu selalu gak tempah kat tailor kat kampung aku nih, tp entah la, malas pulk nak tempah,, beli je la,, nak menjahit sendiri malas,, hahahahaa,,bukan malas pe, sibuk ngn kerja lagi,,hehehee,, student dah sibuk-sibuk nak dtg beraya kat rumah aku,, hahaha,, jemput lah dtg,, hihihihi

lepas pose, beraya, cadngnyer nak pegi melancong,, kaki ni tersa gatal-gatal pulak,, time cuti sekolah tu ar teruja sgt tengok penguin yg comey-comey,,nak-nak pulak bile penguin tu terjun dalam air,, ala,, comeynyer,, :))

aha,, nak cakap sal fesyen tudung terkini,, aduyai,, aku yang pompuan ni pon naik rimas tengok fesyen tudung skrng,, berbelit belit sne sini,, bagi dorng konon cantik la, bg aku: huh! naik sakit mata,,

mungkin aku jaz sorang yg simple,, pergi mn jaz ngn tudung bawal jer,, tu yg aku lebih selesa,, jnji dapt tutup aurat,, bukan aku kolot tp aku tidak selesa! TIDAK SELESA! kadang-kadang nak berfesyen tak salah tp jangan sampai nampak HODOH di mata orang,,,

dah klu bertudung pon dah macm pokok krismas,, ape ke hal???
dah kalau bertudung pun dah cam menyiksa diri terbelit sane sini,, dah kenapa?

aku jaz memerhati mereka-mereka yang bertudung tp berfesyen ntah pepe tuh!

oh satu lg,, perlu ke bile bertunang kau siap make up tebal-tebal segala bagai?? majlis pulak dah mcam majlis kawen??? huh! bertunang je pon,, tak sampai sehari je pon,, pihak lelaki dtg sebelah ptg contohnya pas asar,, selesai majlis balik la,,, so, agak-agak korang la kan, berapa lame je majlis betunng tu???fikir sendiri la,, :))
bukan aku dengki tp aku pelik dgn sesetengah org nih terutamanya pompuan,,yang kadang-kadang tu nak menunjuk,, kononnya majlis dialah yg terbaik, dialah yg paling cantik,, pakai tudung berbelit belit tu cntik la?? alahai,, dunia-dunia,,,

p/s: tidak merujuk kepada sesiapa tp hanya dari sudut pandangan mata kecil ini di merata-rata pelusuk,, (**,)

No comments:

Post a Comment