seindah memori

seindah memori

Tuesday, August 2, 2011

alkisah malam terawih,,,

1 ramadhan bersamaan 1 ogos,, umat islam mule berpose,,
aku tak ketinggalan,, dan malm sebolom 1 ramdhan 2 aku pegilah terawih,, al-kisah nak dijadikan cerita,, pas 8 rakaat solat terawih yakni nak masuk 10 rakaat,, tetibe je aku ase pelik bile tok imam bace tahiyat akhir padahal aku ase baru 1 rakaat,,aku ni dah berdiri ngn org sebelah aku,, n then bile dengr tok imam bace tahiyat aku pon duduk,,padahal dalam hati ni dah pelik,, sembahyang pun dah tak kusyuk,,huhuhu,,

sebelom tok imam sempat bg salam tahiyat akhir, ade sorang jemaah ni aku dengar dia tengur tok imam:

"ustaz, ustaz wat baru 1 rakaat"

n then tok imam pun cakap:

"la ya ka? sory,,sory,sory tersilap,,"

pastu terpakselah sume jemaah sembahyang balik,,,

bile solat terawih, adalah solat yg aku nantikan bila bulan ramadhan,,
bukan pe selain rase sayu dngar sore imam bace ayat-ayat suci al-quran aku rasa solat ni mengajar kite supaya bersabar,,

mase nilah kite akan terasa rindu pada org tersayg yg dah lame atau baru menghadap illahi,,

sebenarnya apa yg berlaku dimuka bumi ni dah tertulis dari loh mahfuz lagi,,
dr cite aku pon kite boleh tengok kan?? tok imam pun boleh tersalah,, inikan pulak kite manusia biasa yg mungkin ilmu agama belum cukup didada,,

see???? semua manusia tak lepas dari wat silap kan???

so, sempena bulan ramadhan ni jomlah kite same2 tingkatkan ibadat kite,, insyaallah,,

No comments:

Post a Comment