seindah memori

seindah memori

Tuesday, August 2, 2011

~~alunan irama hati~~

aku tidak mengharapkan bakal suami yg kaya-raya,,
yg bergelar anak datuk mahupun tan sri,,
aku tidak mengharapkan bakal suami seorang yg kacak,,
yang kelihatan tampan pabila berjalan,,
aku tidak memandang pada kulit wajahnya,,
putih atau gelap,,

yang aku harapkan adalah bakal suamiku itu taat pada ajaran nabi s.a.w dan taat pada perintah allah s.w.t,,
yang tidak banyak harta, tetapi kaya dengan sikap mahmudah dan budi bahasa yang tinggi,,
aku mendambakan bakal suami ku itu nanti mampu menjadi pemimpin ku di dunia dan akhirat,, ketua yang baik pada si comel-comel ku suatu hari nanti,,



aku hanyalah mengharapkan bakal suami ku itu nanti sedap mate memandang,, tak usahlah terlalu kacak mahupun kulit yang cerah,,, kerna itu adalah hiasan sementara sahaja,,

tetapi aku menginginkan bakal suamiku itu nanti punyai rasa bertanggung jawab, penyayang dan menghargai aku dan rasa itu rasa yang berkekalan,,

cukuplah sekadar dia menerima aku seadanya dan ikhlas menerima ku sebagai permaisuri dihatinya,,
dan rasa kasihnya terhadapku tidak pernah hilang,,
rasa sayangnya terhadapku tidak pernah puput biarpun dimamah usia nanti,,
aku ingin hidup bahagia bersama bakal suamiku itu nanti setelah banyak pengorbanan yang telah aku lakukan,,
semoga kasih sayang dia terhadapku berkekalan,, dan rasa cintanya terhadapku sentiasa mekar bak bunga di taman,,

semoga aku bertemu jodoh dengan bakal suamiku itu nanti,,,

No comments:

Post a Comment