seindah memori

seindah memori

Thursday, May 10, 2012

dah kawen tapi jauh


itu hari aku jalan jalan kat popular,, belek belek novel yg terbaru kt pasaran,, aha,, nampak novel terbaru fauziah ashari,, penulis yang aku gemari,, tjuknye kan kukejar cinta kamu :)) pastu belek belek buku ilmiah,, nampak buku "anda bertanya ustaz azhar idrus menjawab berkenaan permasalahan semasa"  bagus buku nih!! belek alat tulis yg aku nak beli, pastu dah sambar ape yg aku nak beli, aku pon g kaunter bayar semua tu,, :))

 


aha,, sekarang ni ramai kawan-kawan yang dah berkahwin,, tahniah kepada mereka ya,, tapi yang jadi masalahnye sekarang mereka berkahwin tapi dok asing-asing sebab bekerja,, aha,, si suami dok  perak si isteri pulak dok kedah,, si suami dok terengganu si isteri dok kuala lumpur,, si suami dok pulau pinang, si isteri dok selangor,, hmm,, terpaksa berjauhan walaupon dah berkahwin, jumpe pulak seminggu sekali,,

nnti dah kahwin, minta tukar la tempat kerja, senang kan?? ha, nampak mcm senang, isi borang tunggu respon pihak atasan,, dapat ke tak wat pertukaran,, kalau rezeki berpihak kepada kita mungkin cepat boleh tahu keputusannya, kalau x, bertahun tahun la kena menunggu,, ahaa,,, bila bertahun tahun nak menunggu nih, ade pulak msalah lain yang dtg,, yakni bila dah beranak pinak,, aku terbaca satu luahan penulis nih kat akhbar HM,,, si isteri nih mengadu sebb suami dia yang bekerja kat Kuala Lumpur sbg PDRM dah bertahun minta dtukarkan kt Perak., tp xde jawapan,, yang jadi kesiannyer dorang nih ade anak 2 orang,, so, si suami ni jaga anak yang sulung dan si isteri jaga anak yang kedua.. kesian kan??

aku tak suka berkahwin jarak jauh,, kalau boleh nak sentiasa ada di sisi suami sebb itu memang tugas seorang isteri yang BAIK,, yg BAIK okey??

hahhaahaa

^_______^

No comments:

Post a Comment