seindah memori

seindah memori

Thursday, May 10, 2012

KOMA,,,

keadaan kesihatan dah okey,, alhamdulillah :))  macm tak percaya bila my dad bagi kebenaran tuk aku g ke satu destinasi,,my dad cakp "bawa kete perlahan-lahan,,"  sesorang drive tuk perjalanan yang amek masa agak lama,, pergi sendiri jer,, tak de teman,, drive keta kat kawasan berbukit, fuh! jumpe ngn lori yang bawa kayu balak,,,tkut pon ade, wat nyer kayu balak tu jatuh kene kete ke ape ke tak ke mampus! hahah,, tempt yg aku g nih memang banyak kenderaan berat,, dan destinasi tu xde line!! aku tengok henset yang aku guna tuk no DIGI bile sampai sane, tp xde line,, hahaha,, cam tak caye je,, line tuk maxis dan celcom sekejap ade, sekejap takde,, last last sekali aku amek keputusan off kan je henset henset tu, :)) memula tu berdebar jgk, yelah kite sorang-sorang jer,, tp aku beranikan diri,, hihihihi,, aku wat ape eh kat sane?? sekdar mencari sesuatu yang hilang kat sane,, nape sampai jauh bawa diri?? sebb aku nih suke melancong,, ahahahaha,,,  okeh, tak nak cite sal perjalanan or percutian aku lebih lebih,cukup setakat itu :))

aku de satu cite nak kongsi ngn pembace blog sume,, al kisah ade suami isteri ni, dah ade anak,, nak dijadikan cite, satu hari wife dia jatuh kat bilik air,, mujurlah si abang nih ade dgn mamanya,, cepat-cepat dia gtau papanya,, memula ingtkan kes tak serius tp bile g hospital si isteri tu tak sedarkan diri hampir tiga jam,, so, pihak hospital terpakse bawa pesakit ni ke hospital besar.. dan terpaksa lakukan pembedahan kat bahagian kepala sebab nak buang darah beku,, pesakit ni jatuh terbaring,, selesai operate,, pesakit ni tak sedarkan diri jugak,, sampai ke hari ni pesakit belum sedarkan diri,, tp satu berita baik bile pesakit dah dipindahkan wad,, sebelum ni kt ICU dan sekrng pesakit kt wad biasa,, 

si isteri or pesakit nih, ade anak kecil yg masih menyusu susu ibunya,, 'si kecil' nih tak pernah minum susu formula dan tidak diajar untuk minum susu formula,, si kecil jgk tak pernah berenggang dgn mamanya,,  jadi, bila dah keadaan menjadi runcing cam nih, barulah si kecil tu diajarnya minum susu formula, mulanya sikecil menolak, kemudian di beri air soya,, dah biasakn diri dgn air soya barulah sikecil ni dpt terima susu formula,, malamnya , si kecil ni seperti mencari mamanya, selalu menangis,,, "si abang" cakap kat "si kecil" "adik dok diam-diam, mak ite akit,," sedih je dgr "si abang" ckp cam tu kt adik,, 
anak anak beliau dijaga oleh nenek mereka sebb papa mereka ade kat hospital menanti si isteri sedar dari koma,, 

doakanlah supaya pesakit ni cepat sembuh,, anak anak beliau masih memerlukan beliau,,

p/s: SELAMAT HARI IBU,,,,

No comments:

Post a Comment