seindah memori

seindah memori

Thursday, May 17, 2012

jom membaca

ahaa,, aku dah maafkan semua orang yang pernah buat salah dgn aku,, seorang ustaz cakap kalau kita nak hati kita tenang, kita kena maafkan semua orang,, so, aku dah maafkan mereka samada mereka sedar atau pun tak yang mereka dah pernah buat salah dgn aku, aku tetap maafkan mereka walaupun mereka tidak meminta maaf dgn aku,, :)) penghijrahan ke arah yang lebih baik,,

ahaa,, memandangkan dunia semakin moden,, kata orang 'segala-galanya' dihujung jari anda',,, tp perlu kita ingat, membaca itu penting,, lagi-lagi sejarah tentang sesuatu supaya kita tahu apa yang kita lakukan dgn penuh keterujaan dalam kehidupan kita tidak menyimpang jauh dgn agama kita,,jgn mengharap kat internet je walaupon kat internet kite boleh membaca jgk,, cari artikel yang kita nak, n then baca,, tp kena tgok jugak dari sumber mana bacaan kite tu,,, sebabnya supaya kita tak percaya bulat-bulat dgn artikel tu,, tak salah untuk membca sekadar pengetahuan tapi benda yang belum sahih jangan cepat percaya,, :))  apabila kita membaca ni, benda yang kita tak tahu kita akan jd tahu,, itu penting!!! aku suka membaca, bukan sahaja novel malah bahan-bahan ilmiah jgk,, dari kecik lagi memang aku suka membaca,, zaman aku sekolah dulu, time rehat je aku lepak kat perpustakaan,, kalau kawan-kawan nak cari aku, dorang dah tahu kat mana nak cari aku :))

kadang-kadang bukan sahaja sejarah itu penting untuk kita ketahui, tapi hukum hakam dalam islam jugak kita perlu ketahui dgn lebih lanjut,, kalau pergi je kedai kedai buku, banyak buku buku keagamaan yang dijual,, soal jawab islam, kehidupan selepas kematian,, azab di neraka,, azab di kubur, kelebihan menjadi seorang wanita di sisi Allah, pernikahan dalam islam,, persediaan sebelum sakaratulmaut tiba,, balasan di akhirat,, dan macam-macam lagi buku buku keagamaan yang ade kat pasaran,, kadang-kadang kita ni jaz belek-belek je tajuk buku tu tp tak terasa pon nak beli sebab malaz nak baca! tengok harga buku RM 10 je,, tp kita tak nak beli kononnya duet tak de,, woohaa,,,, kau topup ada pulak duetnyer ye??? kau beli henset yang  harganya beratus-ratus tapi nak beli buku keagamaan tak mampu pulak,, terbaik!!!

bukan tu saja, buku tu penting untuk kita dan membca tu amat penting sebab sekarang ni macam-macam isu yang menjadi perbualan masyarakat,, percaya atau pon tak, kita boleh membezakan seseorang itu rajin membaca ataupon tak dari segi pemikirannya,,, walaupon sekarng nih segalanya dihujung jari anda tp kalau tak membaca tak berguna jugak,,,,,, jom membaca buku,, :)) btw, masing masing ada pandangan sendiri,,

p/s: iktibar hari semalam, harungi hari esok,,,

No comments:

Post a Comment