seindah memori

seindah memori

Thursday, May 17, 2012

ntah pe pe jer

cuti sekolah dah nak mula,, lagi seminggu ja,, pulau lagenda sekali lagi menggamit aku,, woohhaa,, bestnya,, bukan sekadar nak pergi bercuti tp nak shopping jgk!!

kehidupan kita ni kadang kadang ada pasang surutnya,, kadang kadang ada tawa, kadang kadang ada duka,, bila kita berduka mesti kita nak ketenangan kan?? hihihi,, sekadar berkongsi bersama sama,,, tak kira apa jua dugaan yang mendatang, tempuhilah dugaan itu dengan tenang ibarat air yang mengalir dgn tenang,, :))

ahaaa,, kt astro prima ada tayang cite bicara hati yang diadaptasi dr novel bicara hati,, memula cite ni ditayangkan aku tak lepas waktu nak tgok cite nih,, tp lame lame cite nih dah makin mengarut sebab jauh sangt larinya dari cite lam novel,, aku jadi menyampah dgn cite ni yang aku kira tak masuk akal,, dan kadang-kadang aku rasa seolah-olah cite ni menjatuhkan martabat seorang isteri,, sebab apa yang zahlia lakukan mase dia tahu yang dia mengandung, tak sama langsung dalam novel,,satu lagi bila razif  dah pulih dari penyakitnya dia still nak kan zahlia sehinggakan dia sanggup terima anak lam kandungn zahlia,, dan zahlia pulak cam bg harapan kat razif,, itu pon tak de lam novel,, lam cite ni nampak cam zahlia tu curang sedangkan zahlia bertudung what sdgkan lam novel tak de,,?? masa Linda buat plan nak kenakan syahran dan zahlia, lam novel scene asal kat hotel dan lelaki yang nak pikat zahlia tu jaz sentuh pipi zahlia dan bukannya kat club malam sampaikan buat zahlia mabuk!!! huh! tak puas hati aku,, kalau nak buat cerita pon agak-agakla jangan sampai cite tu lari terus dari cite asalnya,, fikir secara logik la tak kan lah syahran nak ajak zahlia yang bertudung tu masuk club semata-mata untuk dating dorang!!,huh!! ade ke laki nak bawak bini dia yang pakai tudung tu masuk club,, ape ke hal pompuan bertudung nak masuk club?? itu menjatuhkan martabat pompuan yang pakai tudung okeh! walaupon sekadar drama tp ia menyentuh sentiviti aku sebagai seorang pompuan yg bertudung! dan satu lagi bila razif mengamuk macam org gile, sence ni tak de lam novel okeh??? pendek kata aku dah menyampah tengok cite yang aku kira makin lama makin menyimpang dengan novel dan menjadikan cerita tu tak sebest novel,,

ahaaa,, cite ombak rindu pon sama,, bagi aku filem ombak rindu yang hot tu tak sebest novel ombak rindu,, bukan aku je yang cakap tp penulis novel ombak rindu pon punya pandangan yang sama dgn aku,, dari segi plot ceritanye, dari segi gaya bahasa yang digunakan agak lari dengan cite asal,, tu yang buat filem ombak rindu tu bagi aku tak best, tp ada setengah pihak yang seronok tengok ombak rindu tu sampai menangis-nangis,,,  hohohoho,,,,,,,,,


p/s: drama kat tv 3 banyak adaptasi dari novel,,

No comments:

Post a Comment