seindah memori

seindah memori

Thursday, May 3, 2012

jauh

'gangguan perasaan' semakin stabil,, tido malm malm pun dah tak ade bayangan tu lagi,, alhamdulillah,, mungkin ini satu ujian,, walaupon agak sukar nak tido sejak seminggu nih, tp aku bersyukur sebab 'bayangan wajah' tu tidak lagi kelihatan,, mungkin berkat doa dan rawatan dalaman yg dilakukan, 'kesihatan hati' bertambah baik. kenapa ada sesetengah antra kita yg sukar tuk menerima kenyataan ya???

hmmm,, kadng-kadng kita tak sedar yg kita ni semakin jauh dgn ALLAH,, cer tengok aktiviti anak-anak muda zaman sekarnag,, ya! mereka yg berintelek,, isu semasa yg melibatkan negara, politik, dan macam-macm lagi lah,, pernah tak kite terfikir kenapa semua ni berlaku??? kadang- kadng tu tgok je anak-anak muda berintelektual tp melahirkan anak luar nikah,, eerr,, kat mn silapnya??

tak nak komen banyak-bayak, tp pernah tak kita terfikir berapa  banyak amal yg dah kita lakukan untuk berdepan dengan DIA,,, cukupkah amal kite untuk menjadi bekalan di akhirat nnti? bersediakah kita dengan KEMATIAN jika kewajipan kewajipan yg dituntut belum lagi kita penuhi???

kita sebenarnya sekrng semakin jauh,, ada jgk budak budak sekolah yg tidak tahu sembahyang,,, di manakah silapnya tu?? anak-anak muda yg pemakaiannya tidak berlandaskan islam langsung,, eerr,, kenapa ya??

sedih meliht keadaan dunia hari ni,, jika nak mencari ketngan bukan di pantai atau di clubbing atau di mana mana sahaja tempat melainkan dgn ALLAH,, ada msalah kita mohonlah kepada ALLAH untuk mencari ketenangan,, jika tiada masalah, bersyukurlah kita, jangan lupa diri,,

dekatkanlah diri kita dengan ALLAH tak kira mcam mana sekalipon langkah kita,, berubah menjadi baik tidak menjadi masalah sekiranya niat kita ikhlas kerana ALLAH,,

p/s: buat solat isthikarah untuk mencari jawapan bg persoalan yang menjadi tanda tanya,,

No comments:

Post a Comment