seindah memori

seindah memori

Saturday, March 12, 2011

dia......suamiku 2,,,

dendangan lagu 'terakhir' menyusuk telingaku, aku memerhati skrin telefon bimbitku, mekar senyuman melihat nama 'papa' tertera disitu. butang hijau ditekan.

'assalamualaikum syg, wat pe tu?' sore serak-serak basah suamiku kedengaran.
"waalaikumusalam, tak de wat pe pon, abg sihat?'
"sihat,tp rindu syg'
"sy pon rindu abg jgk, nanti bile sy dah siap keja kat sini sy baliklah sane, seminggu je lagi abg, sabar cket je syg,"
"ye lah, abg tunggu,"
"abg kerja malam?"
"aaa, start minggu ni abg kerja malam, penatlah yang, melayan kerenah pesakit, kadang-kadang dorang menguji kesabaran abg je'
kedengran suamiku merungut.
"sabarlah, kan kerja abg cam 2, kene menghadap pesakit, tugas abg, tugas yang mulia, bantu mereka yang sakit, sabar ye abg,"
"ye syg, mujurlah abg ade isteri mcm awk, tenang sikit hati abg"
"abg, kan isteri kene ade disisi suami,hm,, abg, td saya g klinik.. " belum sempat aku menghabiskan ayatku suamiku terlebih dahulu mencelah.
"kenapa g klinik? awk tak sihat ke? demam?"
"abg ni, bialah sy habiskan dulu ayat sy ni,"
aku dengar ketawa suamiku pecah di sebelah sane.
"yeye, ckplah, abg risau lah dah awk ckp g klinik td"
"pg tadi sy rase xsedap badan, jadinya sy pergilah klinik, asyik muntah-muntah je, mual rase, nak mkn itu ini pon tak boleh time, pas tu doktor tu cakap abg akan jadi papa tak lama lg."



aku menunggu reaksi suamiku. senyap, dia dengar tak ape yang aku cakp ni,,
"alhamdulillah, betul ni syg? abg akan jd papa? kita akn ade anak? terima kasih syg, dah bape minggu?" aku tersenyum mendengar kata-kata suamiku, ya, aku dapat rasakan yang dia sangat gembira dengan berita ini.
"doktor cakap dah 2 minggu."
"awak dah gtau ibu?"
"belum lagi, abg orang pertama, nantilah saya balik sane, kita gtau ibu ye abg, saya pon nak tengok jugak reaksi ibu, reaksi mira cam mane bila dapat tahu dia akn dapt anak buah"
"ye lah yang, ikut syglah, jaga kesihatan tau, jaga kandungan tu, jangan buat kerja berat-berat. bla,,bla,,bla,, bla,,, suamiku menasihatkan aku,,

alahai suamiku,,, dia... suamiku,, seorang yang tenang, tak pernah gelabah,, tak macam aku, cepat gelabah,, hehhehehee
"

No comments:

Post a Comment